maandag 27 februari 2012

Superstition


Vandaag stond ik bij een andere doelgroep op stage. Ik mag deze week een kijkje gaan nemen bij de "kleuter-afdeling". Het heet niet echt de kleuter afdeling, in noem het nu gewoon even zo. Vandaag mocht ik deel uitmaken van The Flying start. Dit zijn kinderen van 2 tot 3 jaar, die in de namiddag komen vertoeven in The Venture.

De kinderen leken heel erg uitgelaten toen ze aankwamen. In totaal kwamen er zo'n 11 over de vloer. Verschillende speelhoekjes werden ter hun beschikking gesteld. Zo had je een hoekje om te kleuren, om met klei te spelen, een wet and dry room en nog veel meer. De begeleiders waren heel vriendelijk en betrokken me meteen met het hele proces. De namiddag vloog echt voorbij!

Verschillende rituelen werden afgewerkt. Zo was er het welkomsbord, de rijmpjes zak, het leren poetsen van de tanden en het eten van een gezonde snack. Bij het welkomsbord werden er foto's van de kinderen bovengehaald. Één voor één werd en dan gevraagd of ze aanwezig waren. Dan mochten ze naar voor gaan en hun foto op het bord plakken. Dit ritueel werd afgesloten met een liedje. De rijmpjes zak, was een zak vol knuffeltjes. Één voor één mochten ze er eentje uithalen en aan de hand van de getrokken knuffel werd er een liedje / rijmpje opgezegd. Zo was een ster het liedje Twinkel Twinkel little star. Ik zal nog wat moeten bijleren, want ik ken al die liedjes niet!

Daarnaast kreeg ik weer een hele hoop policies mee naar huis! Die moet ik lezen en ondertekenen. Zodat ik weet wat er hun regelgeving juist inhoud. Ik vond vandaag wel zeer interessant om eens mee te maken. Wel denk ik dat ik dit niet wil doen voor de rest van mijn stage. De bedoeling is namelijk dat ik na volgende week een keuze maak waar ik definitief wil staan. Ik vind het meer een combinatie van kinderverzorging / kleuterjuf, niet dat daar iets mis mee is! Het is gewoon niet wat ik studeer. Ik denk dat ik een andere uitdaging nodig heb.

Misschien dat ik er anders over denk aan het einde van de week… Jullie zullen zeker nog te horen krijgen waarvoor ik uiteindelijk ga kiezen! Daarnaast was het een hele rustige dag. Een beetje catching up gedaan via facebook en via skype! Verder heb ik ook nieuwe foto's upgeload op facebook. Zodat de verhalen die ik hier schrijf ook een beetje vorm krijgen op vlak van beeld.

De meest recente zijn die van dit weekend, toen mijn ouders en Lien op bezoek zijn geweest. Ik had er echt naar uitgekeken naar hun bezoek… Vrijdag was het zover. Ze waren 's morgens vertrokken naar Calais en gingen via Dover naar Wrexham rijden. Van de stress heb ik praktisch alle afwas in huis gedaan! Ik had echt geen geduld meer en moest me met iets bezig houden. Ik ben dan maar beginnen afwassen en ben niet meer gestopt tot alles gedaan was! Rond 4 uur waren ze hier dan eindelijk! Ik kreeg een berichtje van mama en op hetzelfde ogenblik kwam één van mijn kotgenoten mij melden dat er iemand foto's van ons huis aan het nemen was. Ze dacht dat dit mijn ouders waren en kwam mij daarom halen. Ik was een beetje beschaam, maar het kon mijn eigenlijk niet zoveel schelen! Ze waren er!

Ik heb iedereen meteen eens goed vastgepakt en hen daarna meteen binnengeloodst! Na even te hebben bij gepraat gingen we naar het hotel om mijn ouders in te checken. Lien die bleef bij mij slapen. Op een luchtmatras 10x beter als mijn matras in mijn bed! Ik heb ze dan ook aangeslaan! Nu slaap ik dus op een luchtmatras and I like it!

Daarna trokken we de stad in, Lien had een nieuwe jas nodig. Dus we gingen naar de Primark! Uiteindelijk hebben we er nog één kunnen kopen in de slolden, It's a tenner.(= 10£) Daarnaast hebben we nog enkele gekke onderbroeken gekocht! Geen idee waarom ik jullie dit vertel!

Omdat het nog wat te vroeg was om te eten vroeg ik hun of ze The Venture wouden zien. We zijn dan tot daar gestapt en ik heb hen een kleine rondleiding gegeven. De kinderen waren meteen enthousiast. "Is this your family?". Zo lief!
Tegen dat we terug waren hadden we allemaal honger, dus we zochten naar iets om te eten. Ik wou altijd al eens KFC proberen, dus gingen we daar binnen. Ik vrees dat het bij 1x zal blijven, echt niet lekker! Vind ik persoonlijk dan toch..

Om deze mislukte maaltijd wat goed te maken gingen we bij Tesco binnen en kochten we nog een lekker dessert! Nog even gingen Lien en ik terug mee naar het Hotel, om daarna naar mijn kot terug te keren. Tijd voor wat sister-talk!

De volgende dag moesten we er al vroeg uit, we gingen namelijk gaan ontbijten bij mama en papa. Na het ontbijt trokken we naar LLangollen, waar we even in het dorp rondliepen. Ik vertelde over het viaduct en mijn papa wou er te voet naar toe trekken. Ik dacht dat het niet zo ver ging zijn, maar blijkbaar was ik verkeerd. We hebben er bijna 2uur over gestapt! Telkens als we iemand tegenkwamen vroegen we hoe lang het nog was, telkens kregen we het antwoord dat we nog 20 minuten zouden moeten stappen. Met volle moed begonnen we er dan aan, tot we de volgende wandelaars tegenkwamen en zij ons hetzelfde zeiden. Ik denk dat Lien op dat moment wel boos was omdat we dit haar aandeden. Het was het laatste weekend van haar vakantie en moest ze zo ver stappen. Gelukkig was het uitzicht wel mooi en konden we langs het kanaal wandelen. Het weer zat trouwen ook heel goed!

Uiteindelijk geraakten we er dan toch. Ik denk dat we allemaal een beetje merf waren op dat moment! Mijn voeten deden pijn. Ik had mijn botten aan en daar krijg ik makkelijk blaren in = not fun! Gelukkig vonden we een bushalte en namen we die terug naar het dorp! Ik kon die weg niet terugstappen met die botten aan. Daarnaast ging ons parkingticket ook vervallen, dus we moesten wel op tijd terug geraken. Op minder dan 15 minuten stonden we terug in het LLangollen! Daarna zijn we een pub binnengegaan, om tot rust te komen!

Papa wou graag Brits bier proberen, dus ik mocht het gaan uitleggen. Ik heb gewoon gevraagd wat ze zelf voorstelden. De barvrouw vroeg mij voor wie en het was en stelde dan een soort bier voor. Ze heeft goed gegokt, want hij vond het lekker! Daarna namen we plaats aan tafel en bestelden we wat te eten. Super lekker eten trouwens! Veel veel veel veel beter dan KFC! Ik had de stew met Yorkshire pudding en chips.. Jammie!

Toen we gedaan hadden met eten stapten we nog even door het dorp en ik vond een scrapbookwinkel! Ik heb mij moeten inhouden of ik had alles opgekocht denk ik! Uiteindelijk kocht ik enkele stickers in met de Britse vlag en andere typische elementen, wat scrappapier, embellishments en stickers met de Welshe draak! Dat zal mooi komen te staan in mijn album! Daarna gingen we naar de Horseshoe Pass, met de auto wel deze keer. Even genieten van het uitzicht en dan weer verder! Nu richting Wrexham..

We gingen terug naar het hotel van mijn ouders, waar mijn papa, Lien en ik samen in slaap vielen op het bed! Het was nodig denk ik… Zo uitgeput waren we! Rond 7 uur gingen mijn ouders naar de winkel achter iets om te eten en hadden we nog een gezamenlijk familiediner, in de eetkamer van het hotel. Na het eten trokken Lien en Ik terug naar mijn kot om nog wat te babbelen.

's Morgens verzamelden we terug voor het ontbijt. Mijn ouders zouden afrekenen en ondertussen gingen wij Lien haar spullen inpakken. Daarna gingen we nog samen naar de winkel, zodat ik mijn aankopen later niet naar huis zou moeten sleuren. Daarna was het spijtig genoeg al tijd om afscheid te nemen…

Ik vond het super fijn dat ze op bezoek zijn gekomen, maar dat maakte het afscheid nog maar een keer erger! Doordat we een heel weekend samen geweest waren wist ik terug wat ik zou moeten achterlaten. Dat was niet zo'n fijn gevoel. Moest ik gekund hebben ik zou mee in de auto gezeten hebben!

Je weet pas wat je mist als je weg bent!

<3

Tot zover mijn avonturen in Wales!

+ Liedje van de dag: Just Love Him > Olly Murs


 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten