zaterdag 11 februari 2012

The Killing Moon


Hallo België!

Ik heb vandaag een dagje vrij, dus ben vol op aan het relaxen! Morgen moet ik een hele dag naar stage, dus dan is het nu het moment om mijn batterijen wat op te laden. Oh ja, werken op een zondag…

Gisteren was het een heel actieve dag, of toch de helft ervan. Normaal moest ik me nog wat meer in de policies verdiepen, maar ik kreeg een ander werkje toegewezen. The venture houdt iedere avond een lijst bij met welke kinderen er aanwezig zijn. Het is een vast document, dat iedere dag wordt afgedrukt. Op het einde van de maand moet er opgeteld worden hoeveel kinderen er per dag aanwezig waren + het maandtotaal. Ik kreeg een lege lijst waarop ik moest bijhouden wie er allemaal aanwezig was die maand. Terwijl moet ik ook optellen hoeveel kinderen er in totaal aanwezig waren. Leuk… Streepjes trekken!

Mijn eerste reactie was: serious? This is the 21ste century… Blijkbaar nog niet in The Venture. Op dit moment wordt er gewerkt aan een systeem, maar op dit moment lijkt het nog niet te werken. Vier uur later was ik eindelijk klaar, maar werd wel getrakteerd op een cupcake! So worth it!

Daarna mocht ik mee met The Super Juniors. Dit zijn de kinderen / jongeren tot 11 jaar die een soort van jeugdclub vormen. In het begin was er een Youth Club, voor Jongeren vanaf 11 jaar, tot de jongere kinderen zich achteruit gestoken voelden. Daarom werd The Super Juniors opgericht. Ze hebben ongeveer hetzelfde programma als The Youth Club, maar dan aangepast aan hun leeftijd.

Gisteren was er een uitstap gepland, naar een nieuwe playground in de buurt. Iedereen op de bus! Omdat het geregend had lag het terrein er wat modderig bij, tot groot ongenoegen van de kinderen. Ze kregen wel Wellies aan, maar konden toch niet allemaal verleid worden. Na een uurtje wouden hebben ze een poll gehouden om te zien wie er allemaal weg wou. Majority Rules… Tegen die tijd was ik al eens op mijn *** gevallen. Één van de meisjes vroeg om haar een duwtje te geven aan een schommel. Ik ging naar haar toe en daar ging ik dan. Een natte en vuile broek als gevolg.

Op zich vond ik het spijtig dat de kinderen niet meer enthousiast waren. Ik vond modder echt fantastisch als ik klein was. Gewoon even kind zijn en je volledig laten gaan. In dat opzicht zijn ze in The Venture wat meer verwend. Ze kunnen hoog en droog zitten als ze willen, het terrein is veel groter en er zijn meer mogelijkheden. Één van de begeleiders op de andere playground wist mij te vertellen dat deze nieuwe playground gebaseerd is op één van de eerste playgrounds in Denemarken. Deze is volledig voor en door de kinderen gemaakt. Er komen geen houten constructies als in The venture, maar enkel een paar kampen een zelfgemaakte bruggetjes over een riviertje. Ik vond het wel interessant om dit te horen. Op dit moment ben ik nog wat extra informatie aan het opzoeken over deze manier van werken. Ik denk niet dat er in België met dit gedachtegoed gewerkt wordt (Al weet ik dat niet voor de volle 100% zeker).

Ik denk dat we tegen een uur of 6 terugwaren in The Venture. Daar was het kampvuur al goed aan het knetteren en meteen gingen alle kinderen er rond staan. Na een tijdje was iedereen opgewarmd en één van de kinderen vroeg me om mee square te spelen. Ik had hier nog nooit van gehoord, dus wat doe je dan: uitleg vragen. Ik heb het wel twee keer moeten vragen, want ik snapte het de eerste keer niet *shame shame*

Tegen 7.30 waren de laatste kinderen naar huis en werd de playground afgesloten. Het was tijd om naar huis te gaan! Één van de lieve medewerkers gaf me een lift naar huis.. Dat spaarde me een 30 minuten lange wandeling! Ik was zo blij, want ik kon echt niet meer!

Thuisgekomen was het tijd om mijn resultaten online te checken, resultaat: geslaagd! Dubbel feest! Nu had ik nog een extra excuus om niet te koken, (buiten het feit dat ik gewoon niet meer kon). Ik ben dan maar Chinees gaan halen. Gelukkig is er eentje 3 huizen verder.. Op 20 minuutjes stond ik terug thuis met mijn lekker warm eten! (kip in zoetzure saus en gebakken rijst) Jammnnn….

Tot zover mijn update!

Morgen sta ik een hele dag op The Playground! Hopelijk is het dan iets warmer…


 

Elke



Ps. Het liedje van de dag heeft een speciale betekenis. Dit was het liedje dat door de kinderen gezongen werd op de terugreis naar The Venture. Het was echt fantastisch om ze bezig te horen! Bus Fun!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten