donderdag 1 maart 2012

All Signs Point To Lauderdale


Hallo Allemaal!

Ik heb vandaag een dagje vrij, maar ik ga hem spenderen aan schoolwerk. Dus niet zo leuk, maar het moet gebeuren.
Mijn blog bijwerken staat ook op mijn to-do lijstje vandaag, dus dat dan liever eerst.

Deze week is eigenlijk vrij rustig geweest. Dinsdag moest ik naar school, maar ik kon er niet echt mijn gedachten bijhouden. Ik was wat te laat opgestaan en mijn hersenen wouden maar niet meewerken. Ik denk dat die van mijn klas het ook gemerkt zullen hebben. Ik leek helemaal op een andere planeet ze zitten. Toen ik 's morgens aankwam stonden er een paar buiten. Ik zei wel goedemorgen, maar bleef niet staan. In een waas leek ik door te stappen. Daarna dacht ik, dat moet ook goed overgekomen zijn! Precies of ik met hun niets te maken wou hebben. Toen vond ik het lokaal niet, alles ging echt fantastisch… *sarcasme*

Tijdens de les gingen we verder over macht en de invloed op jezelf als persoon. Buiten verwachting leek ik wel beter mee te kunnen dan vorige week. Ik snapte het, ook al was ik nog half aan het slapen. Na de les ging ik naar huis en heb me nog een beetje neergelegd. Ik heb was geslapen en leek er daarna weer tegenaan te kunnen.

Op weg naar de universiteit ging ik mijn huur gaan betalen, zodat hij zeker op tijd binnen was. Aangekomen op school stonden mijn klasgenoten terug buiten. Nu ging ik er wel bijstaan, lekker gezellig! Eigenlijk spijtig dat we terug naar binnen moesten. De les in de namiddag was echt te zwaar voor mij. Een beamer die maar bleef ronken, eindeloze discussies en zo verder. Ik was blij dat ik naar huis kon gaan.

's Avonds werd er op mijn deur geklopt, of ik geïnteresseerd was in wat echt brits eten. Het werd Toad in a hole. Het komt neer op pannenkoeken deeg in de oven, met daar worstjes in. Dit werd mij voorgeschoteld met chips, groentjes en Gravy. Uiteindelijk bleek het nog lekker te zijn. Het was even wennen, maar uiteindelijk ben ik dan ook niet zo moeilijk wat eten beseft.

Daarna hebben we nog enkele filmpjes bekeken, toen ik besefte hoe laat het was. Ik moet nog wat policies lezen tegen woensdag. Ik heb mij dan geëxcuseerd en ben er dan maar aan begonnen.

Woensdag moet ik naar stage. In de voormiddag had ik Parents & Toddlers. Het komt er eigenlijk op neer dat de mama's met hun peuters naar daar komen, een beetje babbelen en de kinderen laten spelen. Ik had het gevoel dat ik er maar bijzat. Ze babbelen over hun kinderen en onderwerpen daar rond. Ik kon daar zelf niets over zeggen. Ik heb wel wat vragen gesteld, maar daar bleef het dan ook bij. De tijd ging echt enorm traag voorbij!

Ik at mijn boterhammen om, samen met het "namiddagteam". Ze vertelden mij over hun avondje uit. Ik had het echt niet verwacht, wat een verhalen! De meeste van hen zijn toch al een beetje op leeftijd om het zo te zeggen. Ze gaan uit, drinken, dansen en gaan helemaal los. Ik heb echt moeten lachen. Ik vond het echt fantastisch om die verhalen te horen.

Daarna was het tijd voor de teamvergadering. De onderwerpen waren voor mij terug enorm zwaar. Na vier uur leken mijn hersenen gesmolten en uit mijn oren te druppen. Ik vind het frustrerend dat ik geen imput kan geven. Ten eerste omdat ik de jongeren zelf niet ken en ten tweede omdat ik er zelf niet bijwas. Ik zat daar dus eigenlijk gewoon en moest luisteren. *Pfff* Zware kost, laat ik je dat zeggen.

's Avonds was ik van plan wat te relaxen, zodat ik er vandaag kon invliegen. Dat was naast mijn kotgenoten gerekend. Ze wouden gingerbread koekjes maken en ondertussen naar nog wat filmpjes kijken. Daar gingen mijn hersenen weer. Het was een beetje teveel van het goede, zeker naar het einde toe. Uiteindelijk heb ik naar een review van Moulin Rouge moeten kijken, echt afschuwelijk! Ik denk dat het een half uur geduurd heeft.. Daarna werd ik vrij gelaten.

Er zijn hier dingen aan het gebeuren in dit huis. Dus de twee meisjes hebben een takenbord omhoog gehangen in de keuken. Ik wist ervan en het meisjes uit Frankrijk ook. Wij wisten dus dat ze met dat idee zaten. Tot ik de dag erna thuis kwam en het ineens omhoog hing. Ik ging er van uit dat iedereen hiervan op de hoogte was. Tot ik de jongens bezig hoorde. Blijkbaar hadden ze het niet verteld en het gewoon omhoog gehangen. Niet echt tactvol moet ik eerlijk zeggen.

Een paar dagen geleden begon één van de jongens erover tegen mij. Ik gaf eerlijk toe dat ik er van wist, maar dat ik er vanuit ging dat ze dit met de rest ook besproken hadden. Hij zei dat we nood hadden aan een huisvergadering. Ik reageerde hierop door te zeggen dat hij daar het best niet te lang meer mee wacht, aangezien de frustraties zich dan alleen maar gaan opbouwen. Hij leek deze opmerking niet te kunnen appreciëren en ik kreeg maar een kort antwoord terug.

Ondertussen blijft dit spelletje verdergaan. De meisjes zagen over de jongens en omgekeerd. Zo is het toiletpapier bijvoorbeeld op. Volgens het bord is het de taak van de jongens om papier te kopen. In plaats van erover te babbelen hebben ze het in het groot op het bord geschreven. [Needs Toilet roll !!!]. Ik zat in de keuken toen één van de jongens het voor het eerst zag. Daar kwam een storm van woede uit. Ik dacht bij mezelf: dat krijg je dan.

De tweede jongen wandelde binnen en bekeek de boodschap. Ze besloten om het gewoon te negeren. Ze moeten er maar met ons over komen babbelen. Het grappige van heel deze situatie is dat als we allemaal tezamen in de keuken zijn er niemand iets zegt. Iedereen is vriendelijk tegen elkaar, maar verder niets. In het begin wou ik het allemaal uitklaren. Allemaal samen zitten en er als volwassenen over babbelen. Ik heb er mij overgezet. Één van de jongens wou een huisvergadering en blijft zeggen dat hij het gaat regelen, maar lijkt eigenlijk helemaal niets te doen. Nu wacht ik gewoon af en kijk wat er gaat gebeuren. Ik hoor beide verhalen aan, maar daar blijft het dan ook bij. ik ga niet gaan stoken en alles tegen elkaar vertellen. *Meerzijdige partijdigheid > Like A boss!*

Binnen drie maand ben ik hier weg, maar zij moeten volgend jaar nog met elkaar samenwonen.
Dat doet mij er trouwens aan denken, ik ben hier al meer dan 1 maand! Het is echt al enorm snel gegaan…
Ik ga nog mogen opletten!

Tot zover mijn kleine update!

+ Liedje van de dag! 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten