woensdag 22 februari 2012

Supermassive Black Hole


Goedemorgen België!

Voor mij was het niet zo'n goede morgen… Ik ben wakker gemaakt door het brandalarm! De meisjes waren hun lunch aan het voorbereiden in de oven. Omdat de oven zo vuil is komt er vaak rook uit. Ik hoorde het brandalarm beneden afgaan en voelde een beetje paniek. Toen het brandalarm in mijn kamer begon af te gaan begon de paniek toe te nemen. Iedereen had zich blijkbaar verzameld in de keuken..Het geluid van het brandalarm begon enkel maar toe te nemen.. Alle ramen en deuren werden opengezet, maar geen succes. Blijkbaar moest je op een knop duwen. De meisjes hadden dit geprobeerd met een stok, omdat ze er niet aankonden… Zonder succes. Ik ben dan op een stoel gaan staan en heb geprobeerd de knop in te duwen. Eerst begon het alarm nog luider te loeien en dan ineens was het gedaan. Een hele goedemorgen dus!

Dan maar mijn blog een beetje bijwerken! Vandaag moet ik van 1 tot 8 naar stage, dus ik heb nog wat tijd.
Het is sinds zondag geleden dat ik naar stage ben geweest en ik moet zeggen, het was een bewogen dag! Ik werd wakker en zag dat het buiten wat gesneeuwd had. Dat was een onverwachte verrassing…

De kinderen vonden het fantastisch en dat lieten ze ook snel blijken: een sneeuwbalgevecht brak los. In het begin was het heel leuk, tot ik eruit werd gepikt. Twee jongens besloten om alleen mij te belagen met sneeuwballen. Ik heb het hier niet over één sneeuwbal, zo gevoelig ben ik ook weer niet. Het was echt constant, mijn grens werd overschreden toen ik er een in mijn gezicht kreeg. Deze deed echt pijn, daarom vroeg ik hen om er mee op te houden, maar deze boodschap leek niet aan hun besteed te zijn. Ze leken het grappig te vinden en gingen nog een stapje verder. Één van de andere begeleiders raadde mij aan om er niet meer op te reageren, na verloop van tijd zouden ze het wel beu worden. Mijn grens werd een paar keer overschreden, ik was echt boos. Hun gedrag vond ik echt onaanvaardbaar. Toen had ik het wel moeilijk. Ik vroeg mij af of ik de enige was die dit vond, dus ging ik polsen bij de andere begeleider. Hij vond het ook, maar reageerde er niet op. Toen zei hij: jij mag ze bannen als je wil. Persoonlijk had ik moeite met dat antwoord… Er zijn geen vaste regels, ik mag beslissen wat ik wil..Ook al gaan de andere begeleiders daar niet mee akkoord. Het is een werking die ik niet gewoon ben, normaal is er een structuur aanwezig.

Ik besloot hen te bannen als er nog één bal naar mij gesmeten werd. Toen besloten ze om er mee op te houden. Ze kwamen zich bij het vuur zetten, waarop de andere begeleiders zei: 'Je hebt geluk, ze ging jullie bijna bannen'. De jongens hun reactie was: 'zei is geen echte medeweker, zei mag dat niet'. Waarop mijn reactie was: 'ja, ik mag dat wel.' Ik beschikte zelf nog maar net over deze informatie..Dus ik besloot deze meteen in te zetten. Daarna heb ik hun aangesproken over het feit dat: singling somebody out, is not ok. Hun reactie was: yes, it is. Ik probeerde tot hun door te dringen, maar het leek niet te lukken. Eerlijk: ik heb het laten rusten. Ik was zo boos en ik voelde mij zo machteloos. Ik heb mij dan bij het vuur gezet en mijn kleren laten drogen. Daarna heb ik de draad gewoon terug opgepikt.

Iets later werden er pannenkoeken gemaakt en de kinderen waren door het dolle heen. Ondertussen ging ik met een paar andere kinderen mee naar The American. Ze vroegen mij om een Wriggie te geven. Tot ik daar aankwam en twee van de drie elkaar begonnen te verwijten. Ik was echt geschokt, twee kinderen van tien jaar met de meest verschrikkelijke woordenschat tegen elkaar op. Als "straf" besloot ik dat zij twee geen Wriggie kregen, enkel het derde meisje dat zich erbuiten had gehouden. Toen brak de hel los… Nu was ik diegene die de verwijten naar mijn hoofd kreeg. You're just spiteful, Ik ga mij nonkel bellen, Ik ga mijn telefoon kapotsmijten. (Ze had een blackberry in haar handen). **zucht**

Ik wist dat ik in mijn recht was op dat moment. Dus zei ik tegen haar dat het niet uitmaakte wat ze deed. Ik bleef bij mijn besluit. Nu was het de beurt aan het andere meisje. "Ik ben niet begonnen, zei heeft dit tegen mij gezegd,…" Daarna ging ze aan mijn been hangen en haar laatste zet was de assen van het vuur in mijn haar wrijven. Daar werd weer een grens overschreden, gevolg: 5 minuten van de playground.

Het probleem is als je iemand band dat sommigen niet van de playground willen gaan. Dus je kan zeggen ga eraf, maar dit betekend nog niet dat ze dit meteen gaan doen / helemaal gaan doen. Gelukkig deed zij het meteen wel. Een excuses krijgen daarentegen is mij niet gelukt. Ik had haar wanten nog, dus ze moest wel naar mij naar toekomen. Ik vond dat ze haar wanten niet kreeg totdat ik een excuses had gekregen. Blijkbaar was dit teveel gevraagd. Ik heb haar dan verteld waarom ik boos was en haar de wanten gegeven. Ik hoop dat de boodschap is doorgedrongen.

Om eerlijk te zijn was ik blij dat ik naar huis mocht gaan. Het was echt een overweldigende dag geweest.
's avonds werd ik voorgesteld aan een vriendin van één van de meisjes hier. Ze is hier een weekje op bezoek en wou kennismaken. Ik kreeg een kommetje voorgeschoteld met vanilleijs en aardbeien, net wat ik nodig had! Dat maakte mijn dag tot een beetje goed!

Maandag was ik thuis en ik had nood aan een beetje rust. Even alles op een rijtje zetten…
Daarnaast heb ik natuurlijk ook wat gewerkt voor school. Ik moest nog een stukje tekst lezen voor mijn les van dinsdag en nog wat structuur krijgen in mijn stageopdrachten. Ik was trots om mezelf, ik heb nog tamelijk wat werk kunnen verzetten.

Veel meer is er die dag eigenlijk niet gebeurd. Alhoewel, ik heb er een nieuwe verslaving bij denk ik! Een youtube verslaving. Het is fantastisch wat je er allemaal op kan vinden! Daarom zou ik graag enkele filmpjes met jullie willen delen.

De laatste dagen heb ik naar de audities gekeken van America's got Talent. Er waren een paar fantastische acts, maar deze drie bleven mij het meest bij:

De Vrouwelijke Bieber!

Wappin!
Doin' a Dance! 
Enjoy the madness!


Tot slot hebben we nog dinsdag. Gisteren moest ik naar de les. Het was ondertussen al twee weken geleden, met de vakantie die er tussen zat. Het was terug even wennen… Vooral bij de les in de voormiddag kon ik mijn aandacht moeilijk bijhouden. Verschillende vormen van macht werden op tafel gegooid en het was moeilijk om het allemaal uit elkaar te houden. Daarnaast wordt er vaak lokale actualiteit gebruikt, waar ik niet over kan meepraten. Ik zal hier nog een oplossing voor moeten vinden.

De les in de namiddag was in dat opzicht makkelijker om te volgen. De tekst die we moesten lezen voor de les was niet allemaal nieuwe informatie, dus een stuk makkelijker om te volgen. In het midden van de les veranderde het onderwerp ineens. Men had het over Youth Work en hoe je het aan iemand van buiten de UK moest uitleggen. Natuurlijk werd ik in die discussie betrokken, wat ik eigenlijk wel grappig vond. Als je er bij stil staat kan ik eigenlijk zeggen wat ik wil, niemand die weet of het de waarheid is. Niet dat ik dat gedaan heb, even voor de duidelijkheid! Daarna kreeg ik nog enkele vragen over me heen, bijvoorbeeld :'Mag je in België eten op straat?' Geen idee wat dat met de les te maken had, maar wel super grappig!

's Avonds werd ik getrakteerd op pannenkoeken! [Door de meisjes van mijn kot] Nam Nam Nam…
Daarna keken we samen naar de film Dogma. Misschien één van de meest absurde films ooit, maar zo fantastisch! Met onder andere: Matt Damon, Ben Affleck, Alan Rickman & Chris Rock (die de 13de apostel is) ! = Bizar!

Tot zover mijn update!

Write to you later..

X


 

Ps. Liedje van de dag > Harry Potter in 99Sec


 


 




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten