woensdag 7 maart 2012

Tell The world

Hey pieps!

Ik zit op dit moment met mijn rug tegen de chauffage, het is hier echt koud! Alle naar mijn standaard is het hier toch heel koud!
Deze morgen moest ik om 9 uur op stage zijn. Dit betekende vroeg opstaan! Dat was een beetje een downside…
Ik was echt boos toen de wekker afging deze morgen.. Ik wou liever in mijn bed blijven liggen!

Het werd er niet beter op toen het begon te regenen… Je kan het dus al raden, ik was niet in een happy mood! Tegen dat ik in The Venture aankwam was ik al helemaal doorweekt.
Daar kwam ik mijn stagementor tegen. Blijkbaar was de persoon met wie ik moest werken er niet. Dus ze vroeg of ik mee wou gaan naar het kapsalon. Oké, dit klinkt niet zo goed, laat mij het wat uitleggen.

In the Venture loopt een Cymorth project. Dit is voor jongeren die gestopt zijn met school. The Venture helpt hen om op andere vlakken crediet te halen, zodat ze deze later kunnen inzetten. Dit is vaak een vak leren, zoals loodgieterij of kapster. Ik ging mee met twee meisjes die 1x in de week een soort van opleiding volgen. Eentje van hen zit op een hoger niveau, dus mocht het haar van mijn stagementor in de krullen draaien. De andere moest doen alsof ze het haar verfde van een pop. Om de techniek onder de knie te krijgen. Ik heb wat geobserveerd en met mijn stagmentor gelachen, het was echt een grappig zicht. Waarop ze zei dat het volgende week aan mij is, I don't think so… Ik heb gedaan alsof ik het niet goed begrepen had.

Na de training werden de meisjes thuis afgezet en had ik terug in The Venture een gesprek met Emma. Ik heb namelijk een nieuw uurrooster nodig. We dwaalden een beetje af, maar dat vond ik niet zo erg. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en hebben we een rooster kunnen opstellen. Daarna ben ik computerlessen gaan volgen. Power Point lessen om precies te zijn. Nee, ik ben geen nuub. Ik kan weldegelijk met power point werken. De ICT-coördinator van The Venture gaat naar school om haar teachers degree te halen. Vandaag kwam haar mentor kijken en haar evalueren. Ze had niet genoeg mensen, dus vroeg ze mij om mee te doen. Ik moest toch wachten tot de staffmeeting begon, dus kon ik haar evengoed helpen. Ze vroeg mij ook om een verlengkabel te gaan zoeken. Ik dacht oké, waar moet ik dat gaan vinden. Ik leek van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Tot ik één van de vrijwilligers tegen kwam. Hij vertelde mij waar ik er één kon vinden. Ondertussen liep ik al rond als een kieken zonder kop, dus die zal ook gedacht hebben. Ik moest het uit de container gaan halen, maar kreeg het slot niet open. Uiteindelijk kwam hij kijken waar ik met zijn sleutels zat. Dus vroeg ik hem om mij te helpen, schaam schaam! Ik had mijn verlengkabel, dus ik ging trotst terug naar boven. Toen bleek dat ze er zelf al één had… [FUUU]…Daar stond ik dan. Ik besloot hem te laten staan tot na de staffmeeting. Hoe onnozel moet ik er anders niet hebben uitgezien: merci om mij te helpen, maar ik heb hem niet meer nodig. Op het einde van de vergadering zag een van de "werkmannen" zag de verlengkabel liggen. Hij begon zich luidop af te vragen wie die kabel naar boven had gebracht. Moest ik toegeven dat ik hem uit zijn kot gaan halen was. Hij keek mij maar aan met een rare blik, half lachend wel. Waarop ik super onschuldig reageerde 'I was gonna put it back…'. Vergeten en vergeven dus.

Uiteindelijk was het nog een interessante dag, niet was ik er in eerste instantie van verwacht had, maar dat gebeurd wel vaker in The Venture. Zeker de computer lessen. Trouwens hier hebben ze QUERTY klavieren, waardoor ik er echt belachelijk uitzag. Met 2 vingers aan het typen, op zoek naar de letter. Nice one.. Het zag er wel beter uit voor haar, omdat ze mij zogezegd altijd moest helpen. Ach ja… Dat heb ik dan ook weer als eens meegemaakt.

Onderweg naar huis ben ik gestopt in de pound shop, omdat ik een waterkan wou. Ik heb munt gekocht en ik wil koude muntthee, maar heb geen kan. Dus heb ik mij een kan gekocht (Raarste uitleg ooit)
Thuisgekomen had ik echt super veel honger! Amaai.. Niet normaal.. Wordt er geklopt op mijn deur en staat mijn kotgenoot voor mij met een reuze paasei. Haar papa is gisteren langs geweest en heeft ons allemaal een paasei meegebracht! Ik heb hem zelf niet kunnen bedanken, aangezien ik al aan het slapen was. Dat krijg je dan als je vroeg moet opstaan… Nam Nam Nam….

Hij heeft ook nog super veel DVD's meegebracht, dus er zal nog eens een filmavond volgen!

Tot zover eigenlijk de updates van vandaag. Ik ga straks eten maken, want ik heb weer honger. Echt niet normaal.. Straks ga je mij naar huis kunnen rollen denk Ik…

De voorbij twee dagen was het rustig. Maandag heb ik mijn strijd met het vuile conservenblik opgegeven en heb ik het weggesmeten. Ik kon het niet blijven negeren, er was schimmel op aan het komen. Ik heb dan direct de keuken eens grondig gekuist. Ik was in mijn nopjes, zo mooi blinken allemaal. Dat was zo tot één van mijn kotgenoten een kom kippensoep van het vuur wou halen en alles liet vallen. Overal kippensoep, inclusief op mij.. Ik wist niet wat er gebeurde, aangezien ik er met mijn rug naartoe stond. Was dat verschieten zeg… Dan was hij zo naar mij aan het kijken van..En nu? Tot hij tot de conclusie kwam dat hij het moest opkuisen. Ik zag hem zoeken naar een kuisproduct en hij wou bijna schimmelverwijderaar in zijn water doen. Ik heb hem dan getoond welke hij nodig had. Op dat moment voelde ik mij echt een moeder, dus ik heb mij omgedraaid en ben naar boven gegaan. Thanks but no Thanks. Oké, daarna heb ik wel de rest van de keuken opgedweild aangezien hij alleen zijn plekje had gedaan. Wat dus op niets trok, naar mijn mening. Ik begin echt een kuisfreak te worden… Ik hoop dat het niet erger wordt.

's Avonds heb ik op mijn gemakje naar een filmpje gekeken en lekker lang geslapen. Dinsdag moest ik naar de universiteit. De lessen waren echt interessant en ik was echt mee. Wat ik wel besefte is dat ik nog niets gedaan heb voor mijn taak, want niet echt positief is. Ik ga er echt werk van moeten maken of het komt niet goed. Gelukkig loop ik vanaf volgende week slechts 3 dagen per week stage, dus dan heb ik nog 3 dagen over om te werken voor school. Mijn 7de dag die wordt opgeëist door de universiteit, dus daar moet ik ook rekening mee houden. Daarnaast zijn er ook nog super veel dingen die ik wil doen terwijl ik hier ben. Het gaat nog druk worden denk ik.

Maar dat is voor later, eerst eten maken.

Toedels!

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten