zondag 27 mei 2012

We are young!


Vandaag (zaterdag 26 mei) moest mijn laatste stagedag worden op The Venture, terug werd ik gewekt door de hitte. Daarom nam ik mij een frisse douche en ging ik over het dilemma om een short te dragen. Ik wist niet of dit helemaal gepast was op een playground, daarom deed ik mij eerst een kuitbroek aan. 

Toen ik op stage aankwam zag ik dat alle begeleiders een short aanhadden, dus ging ik mij snel omkleden. Gelukkig dat ik hem mee had, want het was echt super warm! Heet om het beter te zeggen. Ik had deze extra kleren mee omdat de jongeren mij een shitmix beloofd hadden. Dit is blijkbaar een traditie op The Venture, als iemand vertrekt krijgen ze een grote kom met een vuil mengsel over hun hoofd. Hierin zitten producten uit de keuken die over tijd zijn en andere ranzige dingen. Iets om naar uit te kijken dus. Ik was gewaarschuwd, dus had extra kleren mee gebracht. 

Toen The Venture open ging waren er echt heel weinig kinderen, ik denk dat het gewoon te warm was! Samen met twee van de jongeren ging ik wat in de schaduw zitten en begonnen we een beetje te babbelen. Ze begonnen plannen te verzinnen voor mijn shitmix, waar ze heel enthousiast over leken. Het was wel heel gezellig om zo met hun samen te zitten.
Ondertussen besloten mijn collega’s een zwembad te maken. Ze legden een plastic folie in de zandbak en vulden deze op met een tuinslag. Een fancy mini zwembad dus! Zoals verwacht kwam er een heus watergevecht. Het was ik tegen twee andere jongeren. We achtervolgden elkaar met bekers vol water. Ik had een hele grote emmer die ik altijd ging vullen aan de tuinslang. Op een gegeven moment sproeide mijn collega die de tuinslang vasthad mij helemaal nat. Echt plak in mijn gezicht! Gelukkig dat ik daar mee kan lachen. 

Het hoogtepunt van ons watergevecht kwam er toen ik één van de twee vastgreep en hen naar die collega trok. Kletsnat waren we alle twee. Toen besloten we even ene pauze in te lassen en wat op te drogen. Mijn voeten deden echt pijn. Ik had teenslippers aan en een blaar tussen mijn tenen. Toen we aan het drogen waren kwam de mama van één van de jongeren langs. Ze was naar Primark geweest een nieuw topje voor haar gaan halen, aangezien ze een zwart aanhad. Ze had ook enkele espadrilles mee, maar deze wou ze niet. Zij had dezelfde maat als mij, dus stelde een collega voor dat ik deze over kocht. Op die manier had ik een paar nieuwe schoenen! They are fabulous! 

Toen ik wat droger was ging ik in het ballenbad zitten. Hier werden er enkele verhaaltjes voorgelezen. Dit was echt gezellig en het was in de schaduw. Ik voelde mij namelijk wat misselijk door zo lang in de zon te zitten. 

Toen ik terug droog was kwam er een tweede watergevecht, terug was ik weer kletsnat. Nadien was het tijd voor mijn shitmix. Helemaal trots kwamen ze met twee kommen naar buiten. Hierin zat echt de meest vieze brei ooit! Ze hadden er onder andere bloem en mosterd ingedaan, die stonk echt ongelofelijk. Ik moest in het gras gaan staan onder een verhoog en kreeg een veiligheidsbril op mijn gezicht. Brrr ik voel het nog op  mij vallen en stinken!
Daarna is het de bedoeling dat je de kinderen een knuffel geeft, spijtig genoeg waren ze mij te snel af. Nadien hadden ze hun pleziertje en mochten ze mij afspoelen. Ik stonk wel nog een uur in de wind en toen heb ik hun wel een knuffel kunnen geven. Als wraak kapten ze een emmer met water en zand over mijn kop. 

Voor ik mij andere kleren ging aandoen liet ik mij eerst opdrogen, wat niet helemaal lukte. Toen ik naar het gebouw stapte kreeg ik namelijk nog een emmer water over mijn hoofd. Kletsnat ging ik dus naar de keuken. Hier stak ik mijn hoofd onder de kraan, droogde mezelf af en deed wat nieuwe kleren aan. Om het af te werken spoot ik mezelf onder met deo, toch bleef er nog steeds een geurtje hangen. 

Toen ik terug buiten kwam leek het alsof de hel losgebroken was. Overal vlogen bekers met water, ik besloot om er mij buiten te houden. Ik zette mij op een bankje en één van de jongeren kwam naarst mij zitten. Ondertussen werd de bbq aangestoken en we keken samen een beetje naar het gebeuren. We begonnen een beetje te babbelen. In het begin over wat algemene dingen, zoals wat ik zou meenemen naar België en wat ze daar niet hebben. Daarna gingen we wat dieper in op bepaalde dingen en het was echt een heel goed gesprek. Hij vertelde mij dat hij niet graag woonde waar hij nu woont en dat hij graag bij zijn oma wil gaan wonen. 

Het doet pijn als ik hier aan terugdenk. Nu ben ik op het punt gekomen dat ik deze relatie heb opgebouwd met de jongeren en nu moet ik weg. Dat is wel moeilijk. Vele jongeren kwamen op hun eigen manier afscheid nemen. Sommigen met een knuffel en anderen door te zeggen dat ze mij niet gaan missen. My little creeps! 

Om de avond af te sluiten zaten we met alle overgebleven jongeren op een bankje en aten we Cicken Kebabs. Als kers op de taart leerde ik hen nog enkele Nederlandse scheldwoorden. Hun favoriet: visfoef (fishfanny). 

Nadien ging ik naar huis en nam ik mij een goeie douche. Hier ontdekte ik mijn kleurtje! Onlangs zei ik nog dat ik de enige was die van buitenlandse stage ging komen zonder a tan. Nu dus niet meer! Woehoe, nu gewoon hopen dat het blijft tot ik terug naar huis ga!
‘ s avonds had ik nog een skypegesprek met de mama en Tante Chantal, even lachen en bijpraten. Nadien werkte ik nog even aan mijn blog en was het tijd voor mijn bed! 

Trouwens: ik was de kotgenoot die vertrokken was zijn kamer gaan inspecteren. Ik was namelijk heel benieuwd naar hoe die eruit zag. Die heeft een dubbel bed! Oh ik ben mega jaloers. Moest ik durven ik zou mij erin gaan leggen, it looks so comfy! 


Tot zover mijn update!
See you next time!
Xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten