vrijdag 25 mei 2012

The man who can't be moved


The man who can’t be moved pt. 1


Hoi kipjes!
Sorry dat het zolang geduurd heeft voor een nieuwe update! Het is hier echt al super mooi weer geweest en blijkbaar heb ik dan niet veel zin om achter een computer te zitten! Mijn oprechte excuses daarvoor dus!
Maar, no worries: I’m still alive! 

Het is nu 12.30 in Wales, ik heb nog even een energiekick, maar weet niet hoe lang hij gaat duren. Dus ik heb besloten om nog even aan mijn blog te schrijven tot ik mijn ogen niet meer kan openhouden en dan schrijf ik morgen (hopelijk) er verder aan.
Morgen (zaterdag 26 mei) is namelijk mijn laatste stagedag! Het gaat wel met een dubbel gevoel zijn, ik ga het echt nog missen. Ik heb al vernomen dat ze een shit-mix gaan klaarmaken voor mij, ze waren al aan het praten over eieren en andere vuile dingen. Ik ben benieuwd hoe ik er morgen ga uitzien! 

Vandaag had ik echt een fantastische dag! Deze morgen werd ik al zwetend wakker, zo warm was het hier. Poeh! Ik ben dan in de douche gestapt, aangezien ik mij plakkerig voelde en ik zag mijn mannelijke kotgenoot de trap op en af lopen, met allemaal gerief in zijn handen. Ik stelde mij er geen vragen bij en ging mij douchen. Toen ik terug fris gewassen was ben ik naar de winkel geweest. Ik had nog wat dingen nodig om te eten en nog wat namnams. Op dat moment besloot ik om cocktails te maken, ik had nog wat rum over van mijn –mislukte- Moijito taart en het was cocktailweer! 

Terug op mijn kot zag ik mijn kotgenoot een grote koffer in zijn auto duwen, blijkbaar vertrok hij naar huis vandaag. Voor hij vertrok is hij nog dag komen zeggen, wat ik wel lief vond. Hij wenste mij het beste toe voor in mijn verdere leven. How sweet! Op dit moment zijn we dus nog maar met  4 in het huis, vier meisjes. 

Vandaag had ik ook besloten om naar Erddig te gaan, een heel groot huis op ongeveer een half uurtje stappen. Dit kan je dan bezoeken en het verschil bekijken tussen waar de eigenaars leefden en waar de bedienden. Het zag er heel interessant uit, dus ik wou het echt wel gaan bezoeken. Mijn andere twee kotgenoten vroegen wat ik ging doen vandaag en uiteindelijk besloten ze dan om mee te gaan.
Blijkbaar moet je een stukje door een bos gaan en daar zag ik een super cute riviertje. Ik heb hun daar dan naartoe getrokken en daar hebben we dan pootje gebaad. Het was echt super mooi weer, dus daar hebben we dan even in het gras gelegen en een beetje gebruind. I loved it! Zalig gewoon…
Uiteindelijk zijn we tot aan het huis geraakt een half uur voor sluitingstijd. Het was 10 pond om binnen te gaan, dus niet echt de moeite waard. We zijn dan maar naar de tea garden gegaan. Hier besloten we om op zondag een heuse bbq te houden. Ik kijk er al naar uit. Nom Nom Nom. 

Nadien kozen we een andere weg, wat misschien niet het beste plan was. We hebben er ongeveer twee er over gedaan om terug te geraken. Op een gegeven moment beseften we dat gewoon in een cirkel gegaan waren. Terug op ons kot gingen we ieder onze eigen weg, tot het tijd was voor cocktails. Het werd een beetje een girlsnight. Twee van mijn kotgenoten hadden nog nooit een Moijto gedronken en zij leken niet goed te weten wat ervan te denken. Één van hen had niet teveel geslapen dus de alcohol begon wel wat te werken op haar. Naargelang de avond begonnen de gesprekken ook wat los te lopen. Zo leerde ik hoe je ad fundum moet zeggen in het Frans: Cul Sec (Droge kont), hoe cool is dat niet! Verder babbelden we ook nog een beetje over Harry Potter. Zo vroegen zij zich af hoe je Hogwards in het Nederlands zegt. Echt een half uur heeft het geduurd voor ik het wist, ineens begon ik te schreeuwen: Zweinstijn! Verschoten dat ze deden.
Als afsluiter hadden we het nog wat over persoonlijke onderwerpen. Blijkbaar vinden zij dat Europeanen nogal los zijn in hun babbelen als het over seks gaat. De Engelsen zijn meer gereserveerd naar hun eigen mening. Wij lijken geen schaamte te hebben als het gaat over seks. Ik wees hun erop dat zij wel één van de hoogste cijfers hebben inzake tienerzwangerschap. Ik zei: dat krijg je dan, als je er niet over praat. Ik heb het zelf al op gezien op The Venture, jongeren die denken dat ze niet zwanger kunnen worden als ze het doen al staande. Ik bedoel: komaan! Deze opmerking leken ze niet echt te kunnen appreciëren. Dat onderwerp hebben dan maar laten vallen. 

Gelukkig had ik wel mijn Franse Kotgenoot die er hetzelfde over dacht. Op die manier voelde ik mij niet de freak aan de tafel. Zij zei ook dat seksuele opvoeding belangrijk was, maar aangepast moet worden aan de leeftijd van de kinderen. Europe 1 -0 United Kingdom. 

Morgen gaan zij allemaal samen naar de winkel, ingrediënten gaan kopen voor onze bbq. Ondertussen ga ik proberen te overleven op stage. Ik laat jullie zeker weten hoe het gegaan is. 

Met deze woorden ga ik dit berichtje afsluiten. Waarschijnlijk zal het voor zondag zijn dat ik dit blogbericht verder afwerk. CBA, om morgen vroeger op te staan om dit af te werken en ik verwacht dat ik ’s avonds te moe zal zijn. Dus mijn taak voor ten laatste zondag: dit bericht af werken! 

I’ll see you later!
Elke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten