zondag 13 mei 2012

Superstar!


Hoi! 

De laatste keer dat ik een update maakte was ik een beetje hyper op Redbull, vandaar dat ik zoveel werk gedaan heb gekregen denk ik. Alhoewel mag ik de laatste tijd niet klagen. Niet dat ik niet meer afgeleid ben, maar uiteindelijk krijg ik mijn werk wel gedaan. Alles op zijn tijd! 

Op woensdag moest ik terug naar stage! Het eerste uurtje zat ik samen met mijn stagementor, de stand van zaken wat bespreken. Mijn stage loopt hier namelijk op zijn einde, op dit moment heb ik nog 8 stagedagen te gaan! Normaal doe ik drie dagen per week, voor de komende twee weken zullen dit er vier zijn. Vanaf nu ga ik namelijk ook op dinsdag naar stage. Dus ik begin aan mijn laatste twee weken op stage en mijn laatste drie weken in Wales. Het weekend van 2 – 3 juni kom ik namelijk naar huis. (noteer dit maar in jullie agenda’s) 

Mijn originele plan was om vroeger naar huis te komen, zodat ik op 28 mei naar Metallica kon gaan kijken. Dit plan heb ik laten vallen. Deze stage is een belangrijk hoofdstuk in mijn leven geworden en dat moet in stijl afgesloten worden! Vandaar dat ik nog een weekje voor mezelf ga nemen en gewoon lekker doen waar ik zin in heb! Nu ga ik nog twee weken goed doorwerken en dan neem ik mijn vakantie!
Wat ik nu al op mijn planning heb staan: Cardiff, de hoofdstad van Wales. Hier moet ik zeker eens geweest zijn! Natuurlijk zal ik ook over mijn laatste week een uitgebreid verslag schrijven. No worries! 

Om nu verder te gaan met deze week. Na mijn gesprek met mijn stagementor was het tijd voor de teamvergadering. Hier werden er enkele nieuwe regels besproken, om de goede zeden op het werk te bepalen. Nadien was het tijd om de stand van zaken te overlopen en te bekijken wat er allemaal op nog moest gebeuren op The Venture. Ik was even aan het wegdromen en toen hoorde ik ineens: Elke zal dat wel doen. Blijkbaar hadden ze mij verkozen als dakwerker, waarschijnlijk omdat ik niet aan het opletten was. Mijn gezicht moest echt wel grappig geweest zijn, want iedereen begon te lachen.
Nadien was het tijd om op de playground te gaan staan. Spijtig genoeg was het echt super hard aan het regenen. Wat maakte dat de kinderen zich ook verveelden. Enkele knutselspulletjes werden bovengehaald en na tien minuten hing ik vol met stickers en waren mijn handen vol verf. Wat vinden ze het toch leuk om op mij te kleuren. Nadien klaarde het wel een beetje op en werd Tagg gespeeld. Één van mijn mannelijke collega’ besloot een watergevecht te houden met twee van de jongens. Het duurde niet lang of ook ik was daarbij betrokken. Ik was echt geschokt, ineens kreeg ik en beker vol water in mijn gezicht. Dat moesten ze natuurlijk terughebben. Er was eentje bij en die is ongeveer even groot als mij en die heb ik dan naar beneden getrokken uit een plas in zijn gezicht gegooid. Ik denk niet dat hij dit verwacht had! Dat krijg je dan hé… 

Natuurlijk heb ik het daarna 3x zo hard terug gekregen. Op een gegeven moment ben ik binnen gaan schuilen. Je kon mij echt uitwringen. Komt mijn stagementor voorbij: wat is er met u gebeurd? De schok op haar gezicht! Bij haar stond ook een andere stagiaire. Zij is diegene die verdwenen was op de Easter Celebration Day en nadien op haar FB geschreven had dat het haar allemaal niet kon schelen. Zij bekeek mij alsof ik met kak besmeerd was. Lighten up! Zij wilt niet op de playground staan dus krijgt zij altijd opdrachten binnen. Persoonlijk vind ik dat niet echt eerlijk, omdat ik het gevoel krijg dat ze er haar te goed voor voelt. 

Nadien ben ik mij wat gaan neerzetten, even op adem komen. Op dat moment begonnen ze met modder te smijten, waarop één van de jongens op mij afkomt en het gewoon in mijn gezicht smijt. Ik heb hem dan een knietje gegeven op de plaats waar het vuur meestal gemaakt wordt en daar wat op hem gesmeerd. Hij had precies een zwarte baard! Mijn broek hing ook helemaal vol, maar dat had ik er wel voor over. Blijkbaar kon hij zijn verlies niet zo goed af, en hij begon een kleine woedeaanval te krijgen. Hij begon met van alles te gooien en ambetant te doen. Ik heb het al een paar keer gezien bij hem en meestal moet je gewoon wachten tot het overgaat. Hem even laten doen. 

Uiteindelijk ging de dag nog snel voorbij. Ik had wel verschrikkelijk veel kou, dus was wel blij dat ik naar huis mocht gaan. Voor dit gebeurde kreeg ik wel nog een leuke verrassing! The Venture had namelijk nieuwe jassen besteld, met het logo op en alles. Ik heb er ook eentje gekregen. Wel in bruikleen, tot ik naar huis ga, maar toch! Nu ben ik echt een deeltje van het team! In de jas zit ook een fleece met het logo op. De meeste zijn wel jaloers omdat ik de enige ben met een grijze pul en iedereen heeft een zwarte. Blijkbaar hadden ze ook liever een grijze gehad. Ik blijf dus verkondigen dat ik een grijze heb gekregen omdat ik speciaal ben… Gelukkig kunnen ze er wel mee lachen. ’s Avonds kreeg ik nog ene lift naar huis. Waardoor ik sneller onder een warme douche kon gaan staan!
Ik denk wel dat dit watergevecht een effect op mij heeft gehad. Ik heb namelijk al drie dagen een loopneus en mijn keel begint pijn te doen. Niet echt positief dus, maar het was het zeker meer dan waard! Trouwens vanaf vandaag noemen deze twee jongens mij Vincent. Naar Vincent Company. Blijkbaar de enige Belg die zij kennen. Wat fijn dat er terug naar mij wordt verwezen als een man! 

Op donderdag was het tijd om naar de winkel te gaan. Ik zou die avond namelijk koken op stage met de jongeren. Hier hadden ze naar gevraagd, dus ik besloot om het op te neme in mijn MAB-project. Er moesten dus ingrediënten gehaald worden. Uiteindelijk had ik niet zo veel tijd meer op overschot, voor ik naar stage moest. Daarom heb ik wat eten in de winkel zelf gekocht: een Chicken Tika wrap en een lemon muffin. Nom Nom Nom!
Ik heb snel moeten eten, waarna ik mijn winkeltassen mee naar stage kon slepen. Helemaal bezweet kwam ik op stage toe! Fijn is anders, op die momenten zou ik echt wel een auto willen. Soms is het gewoon te belachelijk. Na een uurtje te hebben gewerkt te hebben aan mijn voorbereidingen, kon ik naar buiten gaan met mijn nieuwe jas! Ik voelde mij echt super fier. Het had ook zijn effect moet ik zeggen! Vooral de nieuwe kinderen merken het logo op, waardoor ze sneller naar je toe lijken te komen. Zo kwamen er twee meisjes naar mij naar toe om te vragen of de American kon losmaken. Iemand had hem namelijk achter een balk gestoken. Vlot liep dit niet. Ik ben misschien wel groter dan de meeste jongeren, maar niet zo groot! Hierop vertelden ze mij dat er één bepaalde jongen was die dit wel kon. Hij klimt namelijk op het hout, waardoor hij eraan kan. Ze vroegen of ik niet kon gaan vragen of hij dit wilde doen. Ik ging naar het voetbalveld en riep zijn naam. Hij bekeek mij maar raar en toen ik mijn vraag stelde kreeg ik een Piss off als antwoord. Ik probeerde nog eens door te zeggen dat hij de enige was die dit kon. Blijkbaar werkte deze egostreling….Boys will be boys? 

Iets later kwam er een meisje naar mij toe, ze zei dat ze haar teen gebroken had. Ze vroeg of ik niet met haar naar binnen kon gaan en haar mama bellen. Haar verhaal leek niet helemaal te kloppen, er was leek iets mis mee te zijn. Daarom vertelde ik haar dat ik geen sleutel had en dat we op de deur moesten kloppen om de aandacht van iemand anders te trekken. Ze begon op de deur te schoppen, met de voet waar ze zogezegd de teen heeft gebroken. Ik bekeek haar en het leek even te duren voor ze het doorhad. Jamaar, het doet geen pijn meer: zei ze dan. Tuurlijk, een magisch helende teen.
Terug buiten vroeg een meisje of niet met een bal wou spelen. Zo schopten we deze naar elkaar. Even een rustig spelletje. We speelden dit tot ik naar binnen moest voor de rest van mijn voorbereidingen. Ze vroeg of ze niet mee naar binnen mocht, ze wou namelijk wat prentjes afdrukken om in te kleuren. Zij is een meisje dat wel te vertrouwen is, daarom mocht zij wel naar binnen. Samen hebben we dan enkele prentjes afgedrukt en ik werd gepromoveerd tot haar persoonlijke assistente. Zo een diva is ze dus! Vervolgens vroeg ze waar mijn bureau was. Ik vertelde haar dat mijn bureau in de kelder is, waarop ze zei dat er geen kelder was. Ik zei dat ze niets van de kelder afwist omdat deze geheim was. Hij was nog maar recent gerenoveerd naar een bureau. Even leek ze haar eigen overtuiging in vraag te stellen, maar uiteindelijk bleef ze erbij dat er helemaal geen kelder was. Die dag had ik ook Nic Nacjes mee naar stage. Ik had mijn doos opengedaan en liet er haar enkele proeven. Ze leek meteen verkocht! Zo wou ze haar naam spellen en natuurlijk daarna opeten. 

Na een halfuurtje heb ik haar naar buiten begeleid en ben ik aan het eten begonnen. Veel jongeren waren er die avond niet. Ik ging namelijk koken met de Youth Club. Veel jongeren waren geband, daarom dat hun vrienden ook niet leken te komen. Uiteindelijk heb ik eten gemaakt voor 12 man, terwijl er maar 4 jongeren waren. De rest heeft de staff opgegeten. Mijn activiteit is dus niet helemaal verlopen zoals gepland. Buiten het koken had ik nog verschillende andere activiteiten voorbereid, maar ook deze heb ik niet kunnen doen. Uiteindelijk had ik de hulp van één meisje. Zij was echt fantastisch om mee samen te werken. Nadien kwam ik te weten dat ik zij normaal heel moeilijk kan zijn, maar blijkbaar heb ik een goed effect op haar. Dat vond ik wel een heel groot compliment. 

De avond werd afgesloten met een gezamenlijk etentje en daarna was het tijd om naar huis te gaan. Daar kreeg ik een aanbieding om een ijsje te eten. Dat kon ik toch niet afslaan? Nadien had ik een skypegesprek met mijn liefste Annelies. (ik dacht: ik ga even haar ego strelen op het internet!). Die trouwens ging Zumba’en op vrijdag. Dus Annelies als je dit leest: heb je het gedaan? Zo ja, is het gelukt? 

Zij gaf mij nog een typ voor een film, want ik denk dat ik alles op mijn harde schijf ondertussen al gezien heb. Life as we now it. Een zeer goede tip moet ik zeggen!
Vrijdag heb ik een inhaalmanoeuvre voor eindwerk gedaan. Ik heb het huis niet verlaten, serieus! De hele dag heb ik voor de computer gezeten en alles opgegeten dat in mijn buurt lag. Ik eet als ik stress heb en die dag had ik echt veel stress. Daarnaast ben ik niet naar de winkel geweest, terwijl het eigenlijk zou gemoeten hebben. Dit mocht ik op zaterdag dan bekopen. Ik had geen brood meer, dus heb ik mijn laatste cornflakes moeten opeten. Op zaterdag bleek er ook iets mis te zijn met mijn slaapritme. Ik ben pas om 2uur in slaap geraakt en om 7u was ik wakker, en echt wakker. Ik heb dan maar de laatste stukjes voor eindwerk afgewerkt en nog wat voorbereidingen gedaan voor mijn MAB-project. Op zaterdag had ik namelijk nog een sessie gepland. 

Op weg naar stage stopte ik in Tesco, ik had namelijk ingrediënten nodig om brooddeeg te maken. Daarnaast kocht ik ook nog wat brood, zodat ik op stage kon eten. In mijn tas had ik een pot choco gestoken van op mijn kot, het enige wat ik niet had opgegeten. Toen ik op stage aankwam ben ik meteen beginnen eten, waardoor ik wel enkele rare blikken kreeg. Ik heb hun dan uitgelegd hoe het kwam, wat wel voor wat meer begrip zorgde. Toen was het tijd om de poorten te openen en de kinderen binnen te laten. Het eerste uur was het heel rustig, enkel de drie zussen die iedere dag langskomen waren van de partij. We hebben dan maar enkele verspringwedstrijdjes met hun gehouden. Ondertussen hing ik een grote wereldkaart omhoog. Als deel van mijn project had ik allemaal foto’s van verschillende mensen uitgeknipt, mensen van over de hele wereld. Zij moesten dan raden waar deze mensen woonden. De kaart leek wel een bepaalde aantrekkingskracht te hebben, vooral als ze niet wisten waar een bepaalde persoon moest zijn.
Het viel mij wel op hoe weinig kennis van de landen de meeste kinderen hebben. Vb. één meisje was aan het zoeken naar België (Ik had een Voil Janet afgedrukt). Ik zei dat België in Europa lag, waarna ze in Afrika begon te zoeken naar België. Toen zei ik dat als je het kanaal met GB oversteekt je er ook komt, ging ze op zoek in Azië naar GB. Uiteindelijk toonde ik haar Europa en zelfs dan leek het nog niet te lukken. Het leek allemaal heel traag in te zinken. 

Na de middag kwam de zon erdoor en werd het heel warm. Samen met een collega heb ik wat in de zon gezeten, want zelf dan waren er niet zoveel kinderen. Daarna was het tijd voor deel twee van mijn project: brooddeeg maken! It did not end well. Het deeg is meer gebruikt geweest om elkaar te bekogelen dan er iets uit te maken. Toch heb ik nog enkele mooie resultaten gekregen, dus in die zin was het niet helemaal voor niets. Het deeg maken op zich was wel super fijn. Ik had een klein meisje meegenomen, aangezien zij mij absoluut wou helpen. Ik ging namelijk de zak bloem en zout niet mee naar buiten nemen, dat was volgens mij om problemen vragen. Het was echt super grappig om haar met haar kleine handjes bezig te zien in die grote kom vol met het zoutmengsel. Ze was trouwens ook heel lief, zo heb ik haar nog nooit gezien. Ik denk dat zij gewoon even nood had aan zo’n individueel momentje, dat krijg je namelijk niet veel op de playground. 

Na het zoutdeeg ging één van mijn collega’s naar KFC, wat eten gaan halen en hij bracht  voor ons allemaal frietjes mee! Lief hé. Nadien heb ik de calorieën eraf gelopen door tikkertje te spelen. Na een half uur was ik wel kapot. Amaai, ik heb echt geen conditie, wat de kinderen trouwens grappig vinden! Jij kan ons toch niet pakken, zeggen ze dan en gelijk hebben ze.
Nadien heb ik nog wat gekke gedaan met een paar van de meisjes. Ik was een medewerker van een helpdesk en probeerde iedereen klantenkaarten te verkopen, voor mij magische winkel. Ik kon weer allemaal opgaan in mijn rolletje. De dag werd beëindigd door een creatieve bui van de jongeren. Ze hadden namelijk krijt gevonden en besloten om het haar van mij en mijn collega te kleuren. Hij werd grijs en ik kreeg blauw haar. Daarna werd ons gezicht onder de handen genomen en ook nog mijn broek. Ik ben dus heel kleurrijk naar huis gegaan! Je had mijn douchewater moeten zien…. Alle kleurtjes van de regenboog!
’S Avonds kreeg ik de eer om de poort vast te doen, wat niet echt lukte. Ik kreeg het slot open, maar kreeg het niet meer dicht. Crazy Crazy Crazy… Nu weet ik wel hoe het moet! Volgende keer beter dus! 

Thuis heb ik enkele dingen uit de diepvries gehaald en in de oven gestoken. Ik had geen andere keuze, aangezien ik nog steeds niet naar de winkel geweest was. Ik was zo moe op dat moment dat het mij eigenlijk allemaal niet meer kon schelen. Ik heb het dus gewoon opgegeten en ben gaan slapen. Ik was echt uitgeput! 

Vandaag ben ik wakker geworden, omdat mijn zus mij een berichtje stuurde. Een goedemorgen dus! Daarna stuurde ik er nog eentje naar mijn mama. Het is niet omdat ik in het buitenland zit dat ik Moederdag mag vergeten! Nadien was het tijd om wat recepten op het internet te zoeken. Vandaag wou ik namelijk een Traditional Sunday Dinner maken. Lees: a roast, Yorkshire pudding, roast potatoes and GRAVY! Ik had mijn kotgenoten uitgenodigd, want ik kon moeilijk een heel gebraad op mijn eentje opeten.
Als eerste had ik dus een recept nodig, zodat ik wist wat ik nodig had van de winkel. Nadien was het ook effectief tijd om naar de winkel te gaan. Één van mijn kotgenoten besloot met mij mee te gaan, wat ik op zich wel kon appreciëren. Daarna was het tijd op de keuken wat op te ruimen, één van haar vrienden ging namelijk mee-eten. Ze had namelijk een date geregeld voor onze andere kotgenote. Hij ging aardappelen meebrengen en worteltjes. Op die manier wou hij zijn steentje bijdragen. Om drie uur zijn we begonnen met de voorbereidingen te maken, waaronder de Yorkshire puddings. Daarna was het tijd om mijn varkensgebraad klaar te maken en in de oven te steken, dit moest namelijk meer dan 2,5 uur in de oven! Op een gegeven moment begon er allemaal rook uit de oven te komen en wou ik het gebraad er even uithalen. Ik hielt de gril blijkbaar iets te dicht tegen mij en verbrandde mijn arm… Auw! Nu is het zo’n mooie rode plek en het doet pijn! 

Tegen half zeven hebben we dan uiteindelijk gegeten. Het verdelen van de Gravy liet ik aan hun over. Ik zou het anders toch maar verkeerd gedaan hebben. De Britten en hun gravy, daar mag je niet tussenkomen hoor! Het was alsof mijn bord een overstroming had meegemaakt. Uiteindelijk was het wel lekker, ik moest er gewoon even aan wennen.
Daarna was het nog tijd voor een dessert en voor de afwas. Waar ik de opmerking kreeg of ik dit weekend de gang nog ging dweilen. Ik dacht echt: WTF!! Ik heb hier juist eten gemaakt en nu gaat gij komen klagen over een gang? Eerlijk: ik was van plan om het niet te doen, ik dacht niemand merkt of ik het gedaan heb of niet. Plus: zo moet je mij niet aanspreken. Ik ben één van de weinige die haar taken doet. Ik zie haar niet klagen tegen mijn mannelijke kotgenoot, die helemaal niets lijkt te doen.
Ik dacht: “Elke hou u in en doe het gewoon.” Ik had geen zin om er tegen te beginnen… Nadat ik klaar was heb ik de markeer stift genomen en een gigantisch vinkje naast mijn taak gezet. Wat een rebellie, al zeg ik het zelf.

Na het eten en de opruim ben ik naar boven gegaan en heb ik deze blog afgewerkt, met de nodige afleiding van youtube. (zie onderaan) Nu ga ik nog iets kleins doen voor school en dan ga ik slapen. Morgen ben ik van plan om een berg werk te verzetten en een Mojitotaart te maken!
Ik laat weten of het gelukt is!
Xx

Liedjes van de dag:
Een oud, maar super grappig / schattig:

Heel oud, maar het perfecte om er nog eens op te dansen:

Psychedelische Bob The Builder, dit hebben de kinderen mij geleerd! Zo verslavend:

En tot slot mijn favorieten op Britains Got Talent: (ze hebben trouwens niet gewonnen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten