zondag 22 januari 2012

Tell me what you read, and I’ll tell you who you are!







Het inpakken is officieel begonnen! Nu pas begint het door te dringen wat ik allemaal moet meenemen…

Ik kan gerust stellen dat ik het allemaal wat onderschat heb, wat neem je mee en wat niet? Op dit moment weet ik het allemaal nog niet!

Wat ik wel weet is dat de drie bovenstaande boeken wel mee mogen. De één is al wat nuttiger dan de ander, maar los daarvan: ik heb ze nodig!

De titel van het eerste boek werd mij meegegeven na mijn gesprek in juni. Het gaat over de structuren die in Groot Brittannië van tel zijn. Omdat ik eerst van plan was straathoekwerk te doen vond men het belangrijk dat ik dit boek las. Vandaag heb ik hem nog steeds niet helemaal uitgelezen. Andere boeken hebben voorrang gekregen, waardoor deze een beetje naar achter werd geschoven in mijn kast. Het is tijd om hem weer vanonder het stof te halen en hem in mijn valies te steken. Waar kan je beter leren over een land, dan in het land zelf? Oké, dit is gewoon ik die mezelf goedpraat omdat ik het boek nog niet gelezen heb. Eerlijkheid duurt het langst zeggen ze dan!

Het tweede boek heb ik gekregen van – om het officieel te laten klinken- mijn achternicht Nathalie. Toen ik in het begin op zoek was naar een stageplaats heeft zij mij geholpen door aan enkele mensen op haar werk informatie te vragen. Later kwam ze met dit boek op de proppen. The Welsh Learner's Dicitionary, omdat ze in Wales niet enkel Engels spreken! Eerlijk? Ik begrijp er nog steeds geen snars van! Woorden die zelfs niet op hun Engels broertje lijken! Ik denk dat iedereen die mij probeert in het Welsh probeert aan te klampen een verbijsterd gezicht te wachten staat. Toch neem ik dit boek mee. Je weet maar nooit dat ik een infobrochure of bord zie zonder Engelse "ondertitels". Op deze manier kan ik toch mijn plan nog proberen te trekken! Ik hoop stiekem wel dat dit niet te veel voorvalt.

Het laatste boek heb ik ooit eens gekocht op een boekenbeurs. Ik vond de titel zo aantrekkelijk! Letterlijk staat er: alles wat je niet moet weten over het Verenigd Koninkrijk. Het boek staat vol grappige weetjes en evenementen die voor een buitenstaander waarschijnlijk geen steek houden. Ik neem het boek mee omdat ik benieuwd ben of het er in werkelijkheid ook zo aan toegaat. Ik vond dat ik op z'n minst recht had op één boek dat in de praktijk waarschijnlijk iets minder nuttig is!

Voila, tot zover eigenlijk mijn keuze van boeken! Uiteindelijk zullen er ook boeken van school mee moeten, maar daar denk ik nu nog niet over na! Ah, de geur van ontkenning…

Op dit moment is het nog 6 dagen tot mijn vertrek, het aftellen is begonnen > 1 2 Whoop Whoop!

Je zal dus de komende 6 dagen nog zeker iets van mij horen, waarschijnlijk om te vertellen hoe hard ik al aan het panikeren ben!

Groetjes

Elke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten